WARUNKI UDZIELANIA TELEPORAD

 

WIELMED NZOZ LEKARZE RODZINNI

JOLANTA WIŚNIECKA TYRAWA

UL. MICKIEWICZ 10 C,D

32-020 Wieliczka

 

INFORMACJA W SPRAWIE STANDARDU ORGANIZACYJNEGO TELEPORADY W WIELMED NZOZ LEKARZE RODZINNI

 

Szanowni Państwo,

Zgodnie z par 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia  z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnejprzedstawiamy zasady organizacji teleporad w WIELMED NZOZ LEKARZE RODZINNI:

1)     Teleporady realizowane są za pośrednictwem łączy telefonicznych od poniedziałku do piątku w godzinach 9 – 18.

2)     Pacjent umawia się na teleporady za pośrednictwem Rejestracji, osobiście lub telefonicznie pod następującymi numerami: +12 278 49 41, +12 289 03 30 oraz 537526 676.

3)     Termin teleporady zostaje ustalony na najbliższy dogodny dla pacjenta termin, z uwzględnieniem godzin pracy lekarzy.

4)     W przypadku pilnym lub w związku z chorobą przewlekłą pacjenta termin teleporady zostaje ustalony na dzień, w którym pacjent skontaktował się z rejestracją

5)     Teleporada zostaje udzielona poprzez kontakt telefoniczny lekarza na wskazany przez pacjenta numer telefonu. Lekarz jest zobowiązany do trzykrotnej próby nawiązania połączenia, w odstępie 10 minut każda.

6)     W przypadku braku odebrania telefonu przez pacjenta lub niemożliwości przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z innych przyczyn, pacjent ma prawo do teleporady w dniu następnym (po uprzednim kontakcie z rejestracją).

7)     Pacjent ma możliwość skorzystania z kontaktu osobistego z lekarzem w następujących przypadkach:

a)     Gdy jest nieletnim poniżej 6 roku życia;

b)     Gdy stwierdzono u niego chorobę przewlekłą i nastąpiło pogorszenie stanu w związku z występującą chorobą;

c)      Jeśli ukończył 65 rok życia;

d)     Jeśli jego stan nie ulegnie poprawie po upływie 5 dni od udzielenia teleporady bez względu na wiek pacjenta;

e)      Jeśli wywiad przeprowadzony przez lekarza wskazuje na konieczność osobistego stawienia pacjenta w placówce celem wykonania procedury medycznej lub badania.

8)     Pacjent ma prawo realizacji e-recepty lub e-zleceń na inne wyroby medyczne w aptece lub specjalistycznym zakładzie za pomocą podania kodu recepty wraz z numerem pesel.

9)     Pacjent ma prawo do realizacji e-skierowań w specjalistycznej placówce za pomocą podania kodu skierowania oraz swoich danych.

10)   Pacjent ma prawo do przeprowadzania badań zleconych przez lekarza prowadzącego, np. pobrania krwi bezpośrednio w placówce codziennie w godzinach 8 – 11.

11)   Pacjent ma możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta bezpośrednio na stronie: pacjent.gov.pl

 

 

 

 

 





Kontakt

Przychodnia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00

(12) 278 49 41
(12) 289 03 30